Cutremur? Nu…   Leave a comment

Ca de obicei când mai avem „norocul” să ne zgâlţâie puţin solul, duminica asta nu a fost plictisitoare. Orice conversaţie începe cam la fel: „Ai simţit cutremurul?”. Acum îl aştept pe un foarte bun (şi vechi) prieten. mi-am făcut cafeaua (el nu bea cafea), am pregătit piesele de şah (nu şi tabla – aduce el o tablă făcută de el – cadou pentru mine!). Ne cunoaştem de peste 20 de ani şi ne ştim bine: în concluzie, nu am vorbit NIMIC DESPRE CUTREMUR în cele două conversaţii telefonice de azi. Şi-mi place să cred că nici nu vom lua în discuţie asta când va veni, peste circa o oră…
Una peste alta – cutremurul ar avea şi părţi bune. Nu numai că înviorează banalele discuţii de duminică…Dar să ne gândim: poate li se mai aşează puţinii creieri politicienilor noştri, „corifeilor” din ministere şi organe administrative, sau cum le-o mai spune (ce termen neutru să găsim ca să nu ne punem rău cu nimeni?).
Poate ne mai „reaşezăm” şi noi puţin…Andrei Pleşu povestea la un curs că, după cutremurul din 1977, Cioran îi spunea într-o scrisoare lui Noica: „Nous sommes mal placés”. Tocmai, poate reuşim să ne „plasăm” altfel…
Ciudat este că, la o primă vedere, nici animalele nu par a-l fi (pre)simţit cine ştie ce. Căţelul meu, atât de neliniştit la orice zgomot, dormea…se pare că se foise puţin prin cameră, dar nu cine ştie ce. Nu am auzit vreo lătrătură prin împrejur, deşi mai multe curţi de pe strada mea au şi …patrupede. Ciudat. Să li se fi atrofiat simţurile până şi patrupedelor? La urma-urmei, nu văd de ce ne-am mira. Lumea noastră este destul de …fără ordine ca să le afecteze şi pe animale. Iar noi suntem destul de isterici şi fără cutremure: Roşia Montană, presa, câinii, Antonescu sau nu la prezidenţiale… Oi fi scăpat ceva? Nu ştiu, esenţialul este că eu continui să scriu şi…am înţeles din cutremur doar că ar trebui să-mi văd de treburile mele. Deoarece – din păcate – nu va schimba mare lucru….

Posted 6 Octombrie 2013 by cosulcufragi in Uncategorized

Lasă un răspuns

Cartea de la ora 5

Momentul de răsfăț literar al zilei

cosulcufragi

literatură, frumos, opinii, visări

