De ce nu găsim un vrăjitor bun…   Leave a comment

Pură fantezie…Am vrut să schimb djinn-ul care se află în antet în profilul de Facebook. Am căutat imagini de magi şi de vrăjitori, dar nu am găsit decât întruchipări mai degrabă malefice. Am renunţat…

De ce nu găsim un vrăjitor bun? Neîndoios, este ceva emblematic aici. Ne-am pierdut încrederea în eficacitatea vrăjilor, a dorinţelor, a visurilor. Doar acum, în preajma Crăciunului, ne umplem viaţa cu tot felul de filme în care copiilor sau adulţilor mai nevinovaţi li se împlinesc cele mai năstruşnice dorinţe, ori vreun spirit malefic îşi regăseşte bunătatea pierdută cu repeziciunea şi candoarea cu care redescoperi în dulap, mototolită, o bluză pierdută de mult….

În tarot, magicianul este totuşi o carte bună (anul ăsta am încălcat tradiţia din fiecare noiembrie – să-mi cumpăr un nou pachet de cărţi de tarot!). Şi în viaţă – îl considerăm „magician” mai ales pe un sportiv cu abilităţi deosebite. Dar ne este frică să ne gândim şi la magicieni pe care i-am putea întâlni în viaţă. Suntem prea pozitivişti, dar, mai ales, ne este mult prea frică de propriile dorinţe. În parte, şi deoarece recunoaştem egoismul care se ascunde de cele mai multe ori în spatele acestora.

Oamenilor le este frică de poveştile…prea poveşti, ei le preferă pe acelea de „oameni mari”: filmele, cel mai adesea. Şi totuşi, eu uneori tânjesc după o poveste simplă, copilărească şi fără prea mari complicaţii, cu câte un dragon înţelept şi cu câteva flori alunecând pe apă…

Posted 8 Decembrie 2013 by cosulcufragi in Uncategorized

Lasă un răspuns

Cartea de la ora 5

Momentul de răsfăț literar al zilei

cosulcufragi

literatură, frumos, opinii, visări

